fotograf

Jeśli prowadzisz sklep internetowy z pewnością szukasz sposobów na polepszenie sprzedaży i rozwój biznesu. Wielu przedsiębiorców inwestuje w nową maskę sklepu, newsletter, różnego rodzaju promocje czy poszukuje nowych dostawców i produktów. Często jednak właściciele e-sklepów zapominają o zdjęciach produktowych. I nie mamy tu na myśli, że nie umieszczają ich wcale w karcie produktu. Jednak często fotografia produktowa stosowana przez sprzedających to zdjęcia ogólnodostępne od dostawcy lub bardzo słabej jakości. Równie często jest to tylko jedno lub dwa zdjęcia, które w żaden sposób nie wyczerpują tematu. W poniższym artykule podpowiemy dlaczego warto zainwestować i nawiązać współpracę z fotografem produktowym.

Fotografia produktowa na najwyższym poziomie

Na samym początku powinniśmy ustalić czego tak właściwie oczekujemy od profesjonalnych zdjęć produktowych. Fotografia produktów większości ludzi kojarzy się po prostu z nudnym zdjęciem produktu na białym tle. Jednak zdjęcia produktowe wcale nie muszą takie być. Wystarczy, że wykażemy trochę kreatywności a nasze packshoty będą świetną wizytówką.
Na początku zwróćmy uwagę, że najgorsze co możemy zrobić to skopiować pomysł na zdjęcia produktowe. Chodzi o to aby nie powielać tego co ma na przykład nasza konkurencja. Jeśli inni sprzedawcy przedstawiają produkty w ujęciu od frontu to my kopiując taki kadr z góry skazujemy się na nikłe wyróżnienie oferty. Być może warto rozważyć nie tylko inne ułożenie produktu na głównym zdjęciu ale również dodanie lekkiego cienia lub odbicia. To ostatnie szczególnie dobrze podkreśla na przykład biżuterię. Dzięki temu takie zdjęcia produktowe przedstawiają produkt w kategorii premium.

Ilość zdjęć produktowych warto mieć w ofercie

Nawet najlepszej jakości jedno zdjęcie produktowe zwykle nie przedstawi naszego produktu w pełni. Oczywiście w przypadku takich przedmiotów jak na przykład gwóźdź faktycznie ciężko wykonać więcej niż 1-2 ujęcia gdyż to wyczerpuje temat w 100%. Jednak gdy w naszej ofercie mamy interaktywną zabawkę dla dzieci to warto szczegółowo pokazać jej wszystkie właściwości oraz całą zawartość zestawu. Aby prawidłowo ocenić ile zdjęć produktu potrzebujemy musimy postawić się w sytuacji kupującego. Fotografia produktowa musi odpowiedzieć na wszystkie pytania i w pełni wyjaśnić działanie produktu dla osoby, która widzi go po raz pierwszy. Czasami warto zobaczyć ile fotografii ma konkurencja, o której wiemy, że ma dobrą sprzedaż interesującego nas przedmiotu. Zwykle tacy sprzedawcy posiadają wiele ciekawych zdjęć produktowych gdyż wiedzą, że jest to inwestycja o wysokim zwrocie.

Ile kosztują packshoty? Cennik fotografii produktowej jest bardzo zróżnicowany. Duże znaczenie ma doświadczanie fotografa produktowego oraz ilość zdjęć, które chcemy zlecić. Istotny wpływ na cenę packshotów ma również sam produkt. Przedmioty wykonane z materiałów odbijających światło (szkło, metal) zwykle będą droższe gdyż wymagają więcej zaawansowanej pracy i obróbki graficznej. Fotografia produktowa może kosztować już nawet kilka złotych za zdjęcie. Jeśli jednak zależy nam na jakości i oczekujemy profesjonalnej jakości i wraz z tym zadowolenia klientów raczej nie warto interesować się najtańszymi ofertami podobnie jak w wielu innych dziedzinach biznesu.