fmcg

Rynek FMCG rządzi się swoimi prawami. Tu ścieżka zakupowa klientów jest bardzo krótka, ze względu na stosunkowo niskie ceny produktów. Ciężej więc dotrzeć do odbiorców ze skuteczną kampanią reklamową. Nie ma jednak rzeczy niemożliwych i również w kategorii dóbr szybkozbywalnych można zaplanować chwytliwą reklamę. Jak wyglądają kampanie marketingowe w sektorze FMCG?

Performance marketing w FMCG

Nawet w przypadku tak specyficznej branży jak FMCG, można zastosować działania oparte na marketingu efektywnościowym. Dzięki wykorzystaniu narzędzi performance marketingowych jesteśmy w stanie realnie wesprzeć sprzedaż w całym sektorze dóbr szybkozbywalnych. Należy jednak pamiętać, że w takiej sytuacji działania reklamowe mają przede wszystkim służyć wsparciu sprzedaży i poprawie lojalności klientów. To także doskonały sposób na budowanie świadomości marki i zwiększenie jej rozpoznawalności.

Ze względu na to, że zakupy towarów z sektora FMCG charakteryzują się wysoką impulsywnością, prawdziwym wyzwaniem dla marketingowców jest utworzenie skutecznych punktów styku, które przełożą się na ścieżkę zakupową klientów i zachęcą ich do dokonania zakupu konkretnego produktu.Z założenia więc kampanie performance marketingowe w sektorze FMCG skupiają się przede wszystkim na tworzeniu atrakcyjnego i angażującego contentu, zwłaszcza w formie grafik i materiałów video. Ich celem jest zachęcenie użytkowników do wejścia w interakcję z marką i tym samym wsparcie działań sprzedażowych.

W branży dóbr szybkozbywalnych marketing skupia się więc przede wszystkim na mediach społecznościowych, reklamach display, akcjach specjalnych i tworzeniu materiałów o potencjale viralowym.

Loterie i konkursy – oryginalny sposób na promocję

Bardzo popularnym i niezwykle skutecznym sposobem na kampanię reklamową w sektorze FMCG są różnego rodzaju loterie, konkursy i akcje specjalne. Dobrze zaplanowana akcja jest w stanie za jednym zamachem zaangażować nawet połowę uśpionych fanów w social mediach. To także doskonała okazja, by przyciągnąć nowych potencjalnych klientów i zwiększyć rozpoznawalność swojej marki.

Wbrew pozorom, ta forma promocji swojej działalności w sektorze FMCG nie wymaga zbyt wiele zaangażowania. Zwykle całość prac związanych z organizacją loterii czy konkursu leży po stronie agencji, łącznie z całą akcją marketingową w mediach społecznościowych i innych kanałach komunikacji. Z kolei korzyści płynące z takiej promocji naprawdę potrafią szokować: realne zainteresowanie produktem, ogromna ilość zgłoszeń, a także znaczna poprawa zasięgów. Z tego powodu warto inwestować w niekonwencjonalne rozwiązania.