Lubimy się wyróżniać – Twoi klienci również. Opierając swoją kampanię promocyjną na nietypowych gadżetach reklamowych masz pewność, że będzie ona bardziej skuteczna niż w przypadku tradycyjnych rozwiązań. Wpłynie więc pozytywnie na wizerunek firmy, rozszerzy zasięgi marki i zwiększy sprzedaż. Kluczowe pozostaje jednak pytanie: jakie nietypowe podarunki wybrać dla swojej branży? I czym kierować się przy ich wyborze?
Nietypowe gadżety reklamowe – funkcjonalność i efekt „wow” w jednym
Większość firm powiela rozwiązania stosowane u konkurencji. Wydaje im się, że to dobre metody, bo przecież wszyscy tak robią. Jednak we współczesnym marketingu, niezależnie od branży, liczy się kreatywność. Wyróżniają się przedsiębiorstwa, które prezentują coś nowego i dziwnego – również w formie gadżetów reklamowych. Nietypowe upominki, czyli takie których Twoi klienci się nie spodziewają z pewnością będą strzałem w dziesiątkę.
Dzięki nieoczywistym upominkom reklamowych
- pokażesz unikatową osobowość swojej marki;
- wybijesz się ponad swoją konkurencję;
- szybciej zostaniesz zapamiętany;
- zaczniesz prężniej rozwijać swoją działalność;
- przyciągniesz większą ilość klientów do marki;
- zyskasz rozgłos wśród nowych klientów;
- zwiększysz sprzedaż;
- zbudujesz trwałe relacje z obecnymi klientami i partnerami biznesowymi.
Powodów do wyboru nietypowych gadżetów jest mnóstwo. Ale na czym skupić się przy ich wyborze?
Jakie oryginalne upominki będą najlepsze dla Twojej firmy?
Aby gadżet reklamowy był skuteczny i w 110% pełnił swoją rolę, musi on spełniać kilka podstawowych warunków. Przede wszystkim należy go dopasować do odbiorców. Nietrafiony prezent szybko wyląduje w koszu, a firma straci pieniądze i – co gorsza – osłabi swój wizerunek i pozycję na rynku.
Dowiedz się więc, kim ją Twoi klienci i kontrahenci. Podziel ich na mniejsze grupy pod względem wieku, płci czy zainteresowań. Nie inwestuj w te same upominki dla wszystkich. Właśnie na tym polega oryginalność. Im ciekawszy gadżet wybierzesz, tym większe szanse na to, że uzyskasz wymarzony efekt swojej formy promocji.
Drugim warunkiem jest użyteczność nietypowego gadżetu reklamowego. W domach Twoich klientów często króluje minimalizm, docenią więc oni przedmioty, które faktycznie mogą wykorzystać w sposób praktyczny. Zrezygnuj z upominków, które tylko ładnie wyglądają. Niech będą użyteczne. Dzięki temu osoby obdarowane będą częściej na nie patrzeć i na poziomie podświadomym w ich umysłach cały czas będziesz pojawiał się jako firma.
To jednak nie wszystkie warunki, które muszą spełniać nietypowe i zabójczo skuteczne gadżety reklamowe. Takie upominki to Twoja wizytówka firmowa. Muszą wyglądać luksusowo i służyć klientom przez dłuższy czas. Jeśli zepsują się przy pierwszym użytkowaniu nie będzie to zbyt dobrze świadczyć o Twojej firmie. Zanim więc zdecydujesz się na kupno prezentu w oryginalnym tonie, zastanów się, czy jest on odpowiedniej jakości.
Nietypowe gadżety reklamowe – przykłady najciekawszych upominków
Rynek upominków reklamowych aż kipi z nadmiaru prezentów. Możesz wybrać cokolwiek chcesz i udekorować to własnym nadrukiem w formie logo firmy lub hasła reklamowego. Oryginalne prezenty wybierzesz dla każdej branży, od hotelarskiej, przez samochodową, a nawet z branży beauty. Nawet klasyczne upominki z dodatkowymi funkcjami lub oryginalnym wyglądem będą „robiły robotę”.
Dla klientów z dziećmi postaw na gadżety w formie zabawek. Nietypowy latawiec z nadrukiem sublimacyjnym lub kartonowy domek do malowania z pewnością zachwycą i wzbudzą pozytywne emocje u dzieciaków, a tym samym ich rodziców. Pokażesz, że zależy Ci na pozytywnych relacjach i ocieplisz wizerunek firmowy.
Jednak nietuzinkowe upominki reklamowe nie muszą ograniczać się do prezentów dla dzieci. Parasolka zmieniająca kolor w trakcie deszczu, zabawki antystresowe do biura w różnych kształtach i kolorach, a nawet deski do krojenia w oryginalnych kształtach zwierząt sprawią, że zacieśnisz relacje między firmą, a osobami obdarowanymi.
Nawet z pozoru proste gadżety, jak długopisy czy głośniki, zyskają nowe życie, gdy będą miały nietypowy kształt. Wypróbuj długopisy w kształcie szminki, gdy prowadzisz salon beauty lub postaw na głośnik bezprzewodowy grzybek, gdy jesteś właścicielem sklepu z elektroniką. Pamiętaj, że przy wyborze nietuzinkowych upominków ogranicza Cię jedynie Twoja wyobraźnia.