laptop

Marketing internetowy jest obecnie jednym z najbardziej popularnych kanałów promocji. Sieć daje przedsiębiorcom nieograniczone możliwości budowania wysokiej pozycji marki. Szczególną wartość przypisuje się zarządzaniu sklepem internetowym. Działalność e commerce umożliwia firmom wdrożenie strategii opartej na różnorodnych aktywnościach, a przede wszystkim pozwala dotrzeć do wielu grup konsumenckich. Doświadczony manager, zajmujący się obsługą biznesu online, doskonale wie co zrobić, aby zaprezentować ofertę marki w możliwie najbardziej atrakcyjnej formie. A skupiając się na obszarze e-commerce w oparciu o dopracowaną strategię, jest w stanie wygenerować duże zyski ze sprzedaży w sklepie internetowym, dbając jednocześnie o pozycjonowanie firmy. Jak zwiększyć sprzedaż w kanale online?

Kim jest interim e commerce manager?

Interim manager to zazwyczaj osoba zatrudniona na określony czas i w konkretnym celu. Nie należy do zespołu pracowników zatrudnionych na stałe, aczkolwiek uczestniczy w różnorodnych projektach firmy i co najważniejsze, właśnie one wyznaczają najważniejsze obowiązki interim e commerce managera. Osoby, wykonujące tego typu pracę, posiadają szerokie spektrum zainteresowań, a przede wszystkim wiedzę, umożliwiającą zarządzanie wieloma procesami przedsiębiorstwa. Nowoczesne marki coraz częściej decydują się na współpracę z interim e commerce managerem, aby czerpać większe zyski ze sklepu internetowego.

Jakie są obowiązki interim e commerce managera?

Zakres obowiązków interim managera jest bardzo rozległy. Obejmuje bowiem zarówno budowanie strategii, jak i jej realizację w tym analizę, bieżącą kontrolę procedur firmowych, koordynowanie zadań pracowników, a także np. automatyzację wewnętrznych procesów. Osoba na tym stanowisku, dąży do rozwoju technologicznego biznesu online, tak aby w sklepie internetowym klienta wzrósł poziom konwersji, a przede wszystkim, aby odnotowano regularną, satysfakcjonującą sprzedaż.

Kiedy w firmie potrzebny jest interim e commerce manager?

Sprzedaż internetowa wbrew pozorom nie należy do najprostszych zadań. Uruchomienie nawet świetnie dopracowanego pod kątem technologicznym sklepu internetowego, nie jest gwarancją sukcesu. W wielu przypadkach biznes online kończy się fiaskiem. Dlaczego? Bardzo często przedsiębiorcom e commerce brakuje po prostu wiedzy i przygotowania do zarządzania działalnością w sieci. To zdecydowanie co innego, aniżeli prowadzenie sklepu stacjonarnego. Dlatego też warto powierzyć funkcję nadzorowania go, osobie o odpowiednich kompetencjach jaką jest interim e commerce manager. Pracownik na tym stanowisku może się także okazać niezbędny w sytuacji, gdy sklep internetowy przynosi zyski, jednak ma zdecydowanie większy potencjał. Wówczas konsultacja ze specjalistą, poprawi jego rentowność. Praca managera od spraw e commerce często obejmuje również budowanie strategii biznesu online od podstaw zwłaszcza w sytuacji, gdy działalność stacjonarna nie jest w stanie sprostać celom strategicznym firmy. Współpraca z interim e commerce managerem może się okazać ostatnią deską ratunku dla wielu przedsiębiorców, odczuwających skutki inflacji lub mocny oddech konkurencji na karku. Nie należy bowiem składać broni przed wyczerpaniem wszystkich możliwych szans i rozwiązań na poprawę pozycji firmy. Spojrzenie specjalisty z zewnątrz, bardzo często staje się złotym środkiem na otwarcie nowego rozdziału w biznesie.