biuro

Aby wybranie odpowiedniego oprogramowania dla kancelarii stało się możliwe najpierw musimy określić jakie główne funkcjonalności powinny znaleźć się w systemie. Określenie tych funkcji nie jest trudne. Najlepiej najpierw wyjść od wąskich gardeł w naszej kancelarii czyli skupić się na najbardziej palących wyzwaniach, które blokują długoterminowy rozwój jak i codzienną pracę.

Aby wybranie odpowiedniego oprogramowania dla kancelarii stało się możliwe najpierw musimy określić jakie główne funkcjonalności powinny znaleźć się w systemie. Określenie tych funkcji nie jest trudne. Najlepiej najpierw wyjść od wąskich gardeł w naszej kancelarii czyli skupić się na najbardziej palących wyzwaniach, które blokują długoterminowy rozwój jak i codzienną pracę.

Do najczęściej implementowanych funkcjonalności w systemie, które znajdą zastosowanie podczas zarządzania kancelarią prawną, należą:

  • Funkcje integracji z innymi systemami
  • Zarządzanie bazą kontaktów (CRM)
  • Zarządzanie dokumentami (DMS)
  • Zarządzanie sprawami i procesami biznesowymi
  • Rejestracja czasu pracy
  • Zarządzanie sprzedażą (faktury)
  • Kalendarz (terminy, przypomnienia)
  • Komunikacja zewnętrzna i wewnętrzna
  • Wzory dokumentów
  • Bezpieczna archiwizacja dokumentów

Dobrze wybrany i dobrze zaprojektowany system w kancelarii prawnej znacząco powinien redukować czas poświęcony na zarządzanie i poszukiwanie dokumentów a także ich tworzenie.

Poniżej znajdziesz listę najważniejszych funkcji w kontekście pracy z dokumentami w kancelarii, które powinien posiadać system:

  • Ewidencja korespondencji przychodzącej i wychodzącej zarówno papierowej jak i elektronicznej. 
  • Wyszukiwanie informacji w tytułach i treści dokumentów czyli wyszukiwanie pełnotekstowe pozwalające wyszukać dokumenty zawierające daną frazę np. nr sprawy, dane osobowe itp. 
  • Przechowywanie dokumentów w cyfrowym repozytorium wraz z możliwością nadawania uprawnień dostępowych dla wybranych pracowników.
  • Podłączanie czy też przypisanie dokumentów do prowadzonych spraw oraz profili klientów a także prawników, którzy ich obsługują. 
  • Tworzenie szablonów dokumentów 
  • Wersjonowanie dokumentów 

Wszystkie wymienione funkcjonalności wpływają na usprawnienie pracy w kancelarii w sytuacji, gdy potrzebne są informacje z wcześniej prowadzonych spraw. Dzięki nim w łatwy sposób można odnaleźć cenne informacje dotyczące konkretnych spraw prowadzonych np. przez innych prawników.

Kliknij tutaj aby zapoznać się z pełną wersją tego artykułu, które wyczerpuje w pełni temat wyboru odpowiedniego oprogramowania dla kancelarii >>