Jak wybrać idealny regał do swojego biura?

Biuro kojarzy się przede wszystkim z szerokimi biurkami, zawalonymi opasłymi segregatorami, pełnymi teczkami i ważnych dokumentów. Jednak taki system pracy daleki jest od optymalnego. Nieporządek utrudnia odnalezienie potrzebnych kartek i projektów, a ograniczone miejsce dla pracowników to zaprzeczenie wszystkich zasad ergonomii. Dlatego też warto postawić na regały biurowe – strażników porządku w każdym gabinecie.

Porządek i ergonomia: dlaczego regały są tak ważne w biurze?

Ilość dokumentów w biurze może spowodować niezły zawrót głowy. W końcu każde wydarzenie w firmie musi zostać dokładnie udokumentowane. Dlatego też konieczne jest utrzymywanie porządku we wszystkich papierach. Niezbędnym do tego narzędziem są właśnie biurowe regały: ogromne szafy na segregatory i teczki. Potrzebujesz zweryfikować wniosek złożony dwa miesiące temu? Wystarczy podejść do odpowiedniego regału, przejrzeć etykiety widoczne na grzbietach organizerów i od razu wyciągnąć interesujący Cię dokument.

Na co zwrócić uwagę przy zakupie regału biurowego?

Efektywne porządkowanie dokumentacji wymaga wyboru przemyślanych regałów do biura. Na jakie cechy mebla warto zwrócić szczególną uwagę?

  • Wysokość regałów. Pozostawienie wolnego miejsca pod sufitem oznacza mniejszą ilość teczek ułożonych na półkach. W dużych biurach, w których pracuje wielu specjalistów, zagospodarowanie miejsca ma szczególnie duże znaczenie.
  • Wysokość regałów powinna być nieco większa niż wysokość używanych segregatorów. Dzięki temu dokumenty będzie się łatwo wyciągać, a jednocześnie w pełni zagospodarujesz dostępne miejsce w meblu.
  • Stabilna konstrukcja. Tysiące stron mogą łącznie ważyć naprawdę dużo. Z tego powodu warto stawiać na wytrzymałe meble. Biura często korzystają z metalowych regałów, mogących przenosić wyższe obciążenia. Jednak równie dobrym rozwiązaniem są meble z litego drzewa – szczególnie w gabinetach, gdzie przyjmuje się klientów.
  • Dodatkowe szafki zamykane na klucz, znajdujące się najczęściej w dolnej części regału, pozwolą ukryć najbardziej wrażliwe dokumenty.
  • Estetyka jest ważna. W zadbanym pomieszczeniu pracuje się znacznie lepiej, co wpływa na efektywność. Zastawienie całych biur metalowymi, magazynowymi regałami może być tańsze, ale nie zawsze opłacalne w dłuższej perspektywie czasu.

Wybór odpowiednich regałów do biura nie zawsze jest prostą decyzją. Jednak przemyślana decyzja na tym etapie zaoszczędzi wielu problemów w czasie eksploatacji nowych mebli.

Zwiększ efektywność swojego biura z pomocą regałów

W ciągłym doskonaleniu oraz dążeniu do jak największej efektywności łatwo zagubić się w nowoczesnych rozwiązaniach i systemach informatycznych. Jednak czasem warto spojrzeć szerzej. Czy regał biurowy może zwiększyć efektywność pracowników? Okazje się, że takie detale mają ogromny wpływ na działanie całej firmy. Przed poważnymi inwestycjami w nowoczesne rozwiązania, warto zadbać również o funkcjonalne i wygodne meble.