reklama

Rosnąca popularność marketingu internetowego sprawiła, że zaczęto prognozować upadek tradycyjnych form reklamy. Nic takiego jednak się nie wydarzyło. Wciąż duża część firm zdobywa nowych klientów poprzez prezentację im swoich usług za pośrednictwem ulotek i banerów. W ich produkcji niezastąpione pozostają tworzywa sztuczne, takie jak płyty kompozytowe typu Tubond. Z jakich jeszcze materiałów korzysta branża reklamowa?

Tworzywa sztuczne i ich rola w reklamie 

Tworzywa sztuczne spotykane są dziś wszędzie. Trudno wyobrazić sobie bez nich współczesny świat. Choć masowo produkuje się je dopiero od XX wieku, zdążyły stać się budulcem wielu przedmiotów codziennego użytku. Wśród gałęzi przemysłu czerpiących pełnymi garściami z rynku tworzyw sztucznych nie mogło więc zabraknąć reklamy. Są one stosunkowo tanie, a przy tym wytrzymałe i łatwe w obróbce. Lepiej znoszą niekorzystne warunki atmosferyczne niż dawne szyldy tworzone z drewna.

Tubond – uniwersalne płyty kompozytowe 

W reklamie zarówno zewnętrznej jak i wewnętrznej wykorzystuje się bardzo wiele rodzajów tworzyw sztucznych. Jednym z takich tworzyw jest tubond – kompozyt reklamowy. Tubond składa się z kilku warstw aluminium połączonych polietylenowym rdzeniem. Jest więc lekki, ale zarazem bardziej wytrzymały niż zwykła płyta aluminiowa. Może być stosowany wewnątrz i na zewnątrz. Występuje w wielu kolorach, a także w wersji błyszczącej i matowej. Płyta kompozytowa służy więc do tworzenia rozmaitych przedmiotów ważnych dla branży reklamowej. Są to szyldy, kasetony, stojaki czy nawet całe konstrukcje reklam typu POS. Płyty kompozytowe umożliwiają bowiem zadruk, a to z oczywistych względów jest w reklamie bardzo ważne.

Jakie jeszcze tworzywa oprócz płyt Tubond można spotkać w branży reklamowej? 

Odpowiedź na to pytanie nie jest wcale prosta. Łatwiej byłoby wymienić te materiały, których się nie używa w reklamie, ponieważ zapewne byłoby ich mniej. Branża reklamowa śmiało sięga po takie tworzywa jak PCW, HIPS, poliwęglan, plexi czy też folię PET. Z nich wszystkich powstają m.i.. tablice, ścianki reklamowe czy stojaki na ulotki. Tworzywa sztuczne w reklamie to też wszelkiego rodzaju gadżety promocyjne. Mowa tu o długopisach, brelokach i innych drobnych upominkach od firm. Są one nieodłącznym elementem targów i konferencji. Bywają też rozdawane klientom, a nawet kontrahentom. Dzięki rozpowszechnieniu się tworzyw sztucznych gadżety te mogą być produkowane na masową skalę, w pełni zaspokajając zapotrzebowanie przedsiębiorców.