wykres

Bez względu na to, czy ktoś chce samodzielnie pozycjonować swoje strony internetowe, czy też ułatwić sobie współpracę z profesjonalnymi agencjami SEO, zdecydowanie warto ukończyć przynajmniej podstawowy kurs pozycjonowania. Pozwoli to zdobyć niezbędną wiedzę i informacje, dzięki którym będzie można zarówno podjąć działania prowadzące do poprawy pozycji strony, jak i lepiej zrozumieć terminy, którymi będą posługiwali się pracownicy agencji.

  1. Jaki kurs SEO wybrać?
  2. Co obejmuje kurs pozycjonowania stron?
  3. Tajniki pozycjonowania stron internetowych
  4. Czy warto korzystać z pomocy agencji podczas pozycjonowania stron www?

Problem w tym, że zazwyczaj kurs SEO oferowany jest w formie filmów wideo lub tekstowej i nie każdy potrafi wygospodarować czas na to, aby zapoznać się z jego zawartością. Na szczęście nowoczesny kurs pozycjonowania stron internetowych udostępniony w formie podcastu eliminuje te niedogodności. Przystępna forma nagrań audio sprawia, że można z niego korzystać na przykład podczas dojazdów do pracy, spacerów z psem lub nawet w czasie wykonywania innych obowiązków.

Jaki kurs SEO wybrać?

Wiedza z zakresu SEO jest w dzisiejszych czasach bardzo przydatna i to niezależnie od tego, czy ktoś prowadzi własny biznes, czy też pracuje na etacie. Chociaż samo ukończenie kursu nie sprawi, że od razu będzie można uzyskać najlepsze efekty, jeżeli chodzi o pozycjonowanie stron, to jednak osoby bez takiej wiedzy mogą pozostać w tyle.

Nie warto jednak od razu zaczynać od kosztownych i czasochłonnych kursów, szczególnie jeżeli ktoś nie wie, czy takie działania będą dla niego interesujące.

Co obejmuje kurs pozycjonowania stron?

Szkoda zresztą przepłacać, skoro dostępny jest darmowy kurs optymalizacji stron internetowych i pozycjonowania od funkymedia.pl, który został wydany w formie podcastu. Kurs obejmuje kompleksową wiedzę na temat tego, jak wykorzystać content marketing, korzystać z Google Search Console, dobierać przemyślane słowa kluczowe i wiele innych zagadnień. Dla wielu internautów zaskoczeniem jest to, że kurs został opublikowany bezpośrednio na podanej powyżej stronie www. Nie trzeba więc zakładać konta, tylko można w dowolnym momencie wejść pod wskazany adres i rozpocząć naukę.

Tajniki pozycjonowania stron internetowych

Jeżeli więc chcesz poznać tajniki przydatne przy pozycjonowaniu stron, postawić pierwsze kroki jako specjalista SEO lub zdobyć wartościową wiedzę na temat marketingu internetowego, wspomniane szkolenie na pewno ci w tym pomoże.

Kurs w postaci podcastu ma wiele zalet, które sprawiają, że jest chętnie wybierany przez użytkowników. Najważniejsze z nich znajdziesz poniżej:

  • oryginalna i wyjątkowa forma, dzięki której można wykorzystać każdą wolną chwilę na zdobywanie cennej wiedzy,
  • brak konieczności inwestowania pieniędzy,
  • możliwość uruchomienia nagrań na dowolnym urządzeniu (telefonie, laptopie, komputerze stacjonarnym) bez konieczności instalowania dodatkowego oprogramowania,
  • kompleksowe omówienie wszystkich istotnych zagadnień, które pomogą podczas pozycjonowania stron internetowych,
  • możliwość powtórzenia konkretnych fragmentów kursu lub nawet całego programu,
  • brak konieczności podawania adresu e-mail, danych osobowych i numeru karty płatniczej,
  • możliwość podzielenia się kursem ze znajomymi lub kolegami z pracy.

Najważniejsze jest jednak to, że kurs rzeczywiście umożliwia zdobycie wiedzy, której zazwyczaj nie da się znaleźć na darmowych stronach. Samodzielne zrozumienie i opanowanie wszystkich zawartych w kursie zagadnień zajęłoby wiele czasu i wiązało się z koniecznością przeczytania licznych publikacji na temat SEO i marketingu internetowego. Szkoda jednak tracić na to swój czas, skoro cała praca została wykonana przez ekspertów. 

Czy warto korzystać z pomocy agencji podczas pozycjonowania stron www?

Istotną zaletą kursu jest również to, że po jego ukończeniu można realnie określić, czy w przypadku danej strony warto samodzielnie zabierać się za działania z zakresu content marketingu i pozycjonowania, czy może jednak zlecić część prac specjalistom z branży SEO. Jest to oszczędność czasu i pieniędzy, a do tego brak ryzyka, że przez nieumiejętnie zaplanowaną kampanię konkurencja wyprzedzi firmę w sieci.

Jeżeli nawet ktoś nie jest przekonany, czy szkolenie SEO jest dla niego odpowiednie, może po prostu posłuchać kilka odcinków podcastu i na tej podstawie wyrobić sobie własne zdanie o szkoleniu SEO. W końcu zostało ono przygotowane przez jednych z najlepszych specjalistów w branży i udostępnione wszystkim zainteresowanym całkowicie za darmo. Niektórzy uczestnicy kursu po jego ukończeniu czuli się na tyle pewnie, że samodzielnie zaczęli pozycjonować swoje strony. Inni natomiast zajęli się tylko niektórymi pracami, a resztę powierzyli specjalistom. Można oczywiście całkowicie pominąć kurs i od razu skontaktować się z firmą pozycjonującą strony i poprosić o wycenę prac, jednak w takim przypadku mogą wystąpić problemy ze zrozumieniem, z czego wynika długofalowy proces pozycjonowania oraz co tak naprawdę wpływa na efekty.