ubezpieczenie

Od kilku dobrych lat podczas, podpisywania umów przedłużających współpracę pomiędzy nami, a wybranym operatorem telefonicznym, z automatu, bez pytania nas o zdanie, dołączane jest specjalne ubezpieczenie. Nagminnie zdarza się, że pracownicy salonów nie tylko nie informują o dodaniu kolejnej, oczywiście płatnej usługi, ale również nie tłumaczą jej zasad, ani też nie wskazują na jej zalety, zachęcając do pozostawienia jej w swoim pakiecie. Czy w takim razie jest to jednoznaczne z brakiem pozytywnych stron ubezpieczenia telefonu bezpośrednio u operatora?

Co zawiera ubezpieczenie telefonu u operatora?

Każdy operator oferuje swoim klientom dodatkowo płatne, doliczane do comiesięcznego rachunku, ubezpieczenie telefonu. Zwykle zarówno zakres ubezpieczenia, rodzaj serwisu, jak i sama cena takiej usługi, są do siebie zbliżone. Niektóre firmy oferują dodatkowy podział na serwisy „zwykłe” oraz „premium” – oczywiście odpowiednio kosztowniejsze. Zakres ich także będzie się nieznacznie różnił.

Najczęściej, niezależnie od swojego operatora, comiesięczny koszt ubezpieczenia telefonu to około 10 do 30 złotych brutto. Tańsze pakiety dają jakiś poziom ochrony przed uszkodzeniami, jednak kiedy przychodzi do konieczności naprawienia telefonu, okazuje się, że samo ubezpieczenie obejmuje niezbyt wiele aspektów. Dobrze jest solidnie wczytać się w regulamin dodatkowych serwisów, aby przekonać się, czy:

· ochrona przed zalaniem jest całkowita, czy jedynie częściowa;

· ile napraw rocznie przewiduje operator i czy istnieje górny limit kosztu tych napraw;

· jakie elementy i podzespoły podlegają naprawie, a jakie wymianie;

· w jakich dokładnie sytuacjach można w ogóle ubiegać się o naprawę z tytułu dodatkowego ubezpieczenia telefonu.

Jednak najczęściej przyznawane automatycznie ubezpieczenie, które można wyłączyć dobę po aktywacji nowej umowy, obejmuje ochronę wyświetlacza oraz jego wymianę w razie uszkodzenia czy pęknięcia. Biorąc pod uwagę wszystkich większych operatorów, roczne koszty dodatkowe w przypadku wykupienia usług serwisowych wahają się między 110 a 720 złotych brutto.

Ubezpieczenie telefonu poza salonem

Innym sposobem na ubezpieczenie telefonu jest dopisanie go do posiadanej polisy ubezpieczeniowej na mieszkanie. To listy wartościowych sprzętów, które chroni polisa przez uszkodzeniem czy kradzieżą – dopisuje się do niej również dowolny aparat telefoniczny. W ten sposób urządzenie chronione jest na wypadek kilku różnych sytuacji, nie tylko włamania, ale również zwarcia i przepięcia elektrycznego, pożaru, zalania, wybuchu, sadzy, klęski żywiołowej, gradu czy burzy. To znacznie szerszy zakres, dający równocześnie o wiele większe możliwości właścicielom cennych telefonów. Za dodatkową opłatą w ramach polisy mieszkaniowej można wykupić wariant dodatkowo chroniący sam telefon przed włamaniem, rabunkiem czy pożarem lub powodzią.

Jeśli ten sam telefon służy nam również w pracy, możemy skorzystać z ubezpieczenia firmowego i włączyć go do odpowiedniej polisy. To jeden z najpowszechniejszych sposobów na chronienie drogich sprzętów.